פוליש בעזרת פולישר d.a:
כלים דרושים:
- מכונת פוליש
- פד לפוליש
- פוליש
- פד לווקס
- ספוגית מריחה
- 4-2 מגבות מיקרופייבר נקיות ורכות.
אופן העבודה:
מריחת הpolish על הצבע ומיד לאחר מכן להתחיל לעבור עם המכונה בעזרת פד מיוחד ל polish.. למי שמעוניין לעשות בעצמו polish עם מכונה מומלץ להשתמש במכונת פוליש action dual מפני שהפעולה שלה היא בתזוזה תמידית ולא נשארת במקום כמו פולישר רוטורי, כך ניתן לעבוד באופן חובבני בבית מבלי לפחד שהצבע ייהרס. יחד עם זאת חשוב להקפיד על מספר דגשים:
- לא מומלץ לעבוד בשמש כי הפח מתחמם יתר על המידה והחומר נדבק מהר מאוד על הצבע ומשאיר סימנים שקשה להוריד.
- תמיד להתחיל מהגבוה לנמוך, להתחיל בגג, מכסה מנוע ולאחר מכן כל שאר החלקים.
- חובה לשטוף את הרכב לפני הפוליש (ראה מאמר)
- חשוב להבין שאין חצי עבודה, כדי להוציא מקסימום תוצאה צריך ליישם בין 3 ל 5 שכבות פוליש(תלוי במצב הרכב) וצריך להשקיע זמן בביצוע השלבים ולעבור מספר פעמים בצורה איטית ויסודית עד לקבלת התוצאה הרצויה.
- על פינות בולטות ברכב אין לבצע polish אך ורק לידם כדי לא לגלח את הפינות.
- השכבות הכי משמעותיות הן השכבת פוליש הראשונה כדי לפתוח ולשטח את המשטח והשכבת פוליש האחרונה כדי לתת גימור מבריק, ולכן נשקיע בהן הכי הרבה.
- באיזור המכנסיים יש אבזמים וברזלים של חגורות, רצוי לעבוד עם סינר או לעטוף עם מגבת מיקרופייבר את איזור האבזמים כדי למנוע שריטות במגע עם צבע הרכב.
- תמיד להתחיל מהגבוה לנמוך, להתחיל בגג, מכסה מנוע ולאחר מכן כל שאר החלקים.
- כשמבצעים פוליש עם מכונה נתחיל על מהירות נמוכה כדי למרוח את החומר על משטח העבודה ונגביר בהדרגתיות כדי ליצור חימום אפקטיבי של הפד והפוליש על הצבע.
- כשעושים פוליש באיזור הפגוש הקדמי והאחורי או כל חלק שעשוי מפלסטיק או פיברגלס רצוי לא לחמם יותר מידי ולזוז בתנועות מהירות יחסית מהסיבה שפלסטיק צבוע קצת יותר רגיש.
- לפני תחילת העבודה רצוי לעטוף עם נייר דבק את החלקים שעשויים מפלסטיק לא צבוע כדי שלא יוכתמו במהלך העבודה.
- יש לשים שהתנועות שעושים עם מכונת הפוליש הם ישרות ולא סיבוביות כדי להימנע מסימני סלילים כבדים בסיום העבודה.
- רכב שעבר צבע רצוי לחכות שבועיים מהיום שסיימו את הצביעה ועד לרגע שנעשה פוליש ווקס או ציפוי ננו קרמי, בגלל שלאחר צביעה טרייה הצבע צמא והוא עשוי לשתות כל חומר שיגע בו.
- בזמן העבודה עם מכונת הפוליש רצוי להחזיק את המכונה בשתי ידיים בחוזקה ולהימנע מלהפוך את המכונה ולבצע פוליש כשהמכונה באחיזה לא טובה ורחוקה מהגוף.
- מלבד העבודה על חלקים נמוכים כמו דלתות ופגושים רצוי לשים את הכבל של המכונה על הכתף כדי למנוע הצלפות ופגיעה בצבע הרכב.
- בכל חלק חדש שנבצע עליו פוליש נמנע בהתחלה מלהתקרב לחריצים צרים שעלולים להתמלא בחומר שיהיה מאוד קשה להוציא אותם בסוף העבודה, לכן נמרח קודם היטב את החומר ורק אחר כך נוכל להתקרב לא חריצים מבלי לחשוש.